نفس  و  همه وجود مامی و بابایی اميرمحمد نفس و همه وجود مامی و بابایی اميرمحمد ، تا این لحظه: 12 سال و 3 ماه و 10 روز سن داره
پیوند آسمانی ما پیوند آسمانی ما ، تا این لحظه: 15 سال و 6 روز سن داره

امیرمحمد گل همیشه بهار باغ زندگیمون

حلوا رولتی

1392/9/3 14:13
نویسنده : مامان بهاره
2,715 بازدید
اشتراک گذاری

پسرم از اول محرم تصمیم گرفتیم با مادرجون حلوا درست بکنیم و در بین عزاداران حسینی پخش کنیم  چون هنوز فرصت نکرده بودم که نون میکادو تهیه کنم برای حلوا رولتی شب عاشورا رفتم دنبالش که خدا را شکر تونستم نون میکادو پیدا کنم که فردا روز عاشورا حلوا را درست کنیم روز عاشورا هم مواد لازم را بردم خونه مادرجون و مادرجونم مثل همیشه دست پختش خیلی عالیه و در همه مراسمها حلوا درست می کنن مادرجون دست بکار شد ولی یکم دیر شده بود مجبور شدیم با سرعت عمل بیشتری اقدام کنیم بعداز درست کردن حلوا با کمی تأخیر در بین عزاداران پخش شد اینم عکسش ببخشید فرصت تزیین نداشتم انشاءا.. برای اربعین با تزیین انجام میشه

دستور پخت در ادامه مطالب

پسرم از وقتی که این عکس این حلوا را گذاشتم خیلی از دوستان که لطف دارن کامنت گذاشتن که دستور العمل این حلوا را بذارم منم گفتم چشم اینم دستورالعمل درست کردن حلوا رولتی:

دوستای عزیز برای درست کردن این حلوا من دستور پخت حلوا را نمیذارم چون همه بلد هستید فقط برای رولت حلوا احتیاج به نون میکادو دارید که من از لوازم قنادی فروشی تهیه کردم وقتی که حلوا را درست کردم کمی کوچولو روغنش را بیشتر از مواقع عادی ریختم که زود خشک نشه و روغن وقتی که حلوا را روی نون میکادو پخش می کنیم روغن به خورد نون بره و نون نرم بشه یک کیسه فریزر را با قیچی باز کنید  و پهن کنید روی میز یا سینی بعد نون میکادو را بذارید روی کیسه فریزر و بعد حلوا وقتی که داغه با قاشق یا کاردک یا کفگیر پهن کنید به طور مساوی و نازک روی نون میکادو فقط یادتون باشه حلوا سرد نشه ها بعداز اینکار نون با تماس با حلوای داغ نرم میشه بعداز پهن کردن شروع کنید از یک طرف لول کردن نون آروم نون را لول کنید و داخل سینی بچنید فقط یادتون باشه ها نایلون دورش نپیچید چون نون بخار میکنه و خیس میشه بعداز رول کردن نونها را داخل یخچال بذارید تا سرد بشه یک کار دیگه هم می تونید بکنید اگه دوست داشتید کمی شکلات آب کنید و بعداز رول کردن روی رولتها بریزید و روی اون پودر نارگیل یا پسته یا گل خشک پودر شده بپاشید خوشگل تر میشه من وقت نداشتم انشاءا.. ایندفعه انجام میدم بعداز اینکه حلوا سرد شد نوش جان کنید

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (12)

ژاله مامان آیدا
27 آبان 92 16:44
سلام مامانی لطفا از سایت kadonamadi.blogfa.com دیدن کنید. آویز و ریسه اسم کودک ، کیف ، جامدادی دست دوز .... ممنون
مامان رادمان جون
27 آبان 92 23:30
سلام چه پسر نازی در ضمن وبلاگتون خیلی خوشگله میشه به من هم بگید چه طوری چنین قالبی درست کردید متشکرم ممنونم خاله مثل پسر خوشگل شما
سارا مامانی شیدا
28 آبان 92 9:00
سارا مامانی شیدا
28 آبان 92 9:04
راستی بهاره جون قالب وبلاگتون خیلی خوشگل شده مبارکه یه دنیا مرسی خاله جون جونم
مامان محمدحسین
28 آبان 92 15:24
سلام عزیزم... به به منم دلم خواست... میشه لطفا دستور این حلوا رو داشته باشم؟؟؟ مخصوصا رول کردن نون میکادو؟؟
میترا
29 آبان 92 15:02
خانمی من عاشق حلوا هستم به به . قبول باشه
مامان مينا
30 آبان 92 13:47
عزیزم قبول باشه مشخصه خانم با سلیقه و خانه داری هستید افرین بر شما مامانی گل ممنونم خاله جون مهربون از اینهمه لطفتون بوسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسس
پرهام ومامانش
2 آذر 92 23:48
سلامممممم خیلی خوشمزه بنظر میاد میشه طرز تهیه اشم اضافه کنی؟ چشم حتماً ممنونم از لطفتون
مامان امیرمحمد
3 آذر 92 14:03
قبول باشه عزیزم،لطفا طرز تهیه هم بنویسید
پرهام ومامانش
4 آذر 92 0:41
مرسی خواهش می کنم
کیانا
4 آذر 92 1:06
قبول باشه خیلی عالی بود ممنون قبول حق و التماس دعا
نرگس
24 اردیبهشت 93 15:38
پس کی باید برش بزنیم؟ قبل سرد شدن یا بعدش؟عزیزم بعداز سردشدن باید برش بزنید